جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
English
فارسی

یادگیری زبان دوم و تاثیر آن در سلامت انسان

خانه » مقالات » یادگیری زبان دوم و تاثیر آن در سلامت انسان
یادگیری زبان دوم و تاثیر آن در سلامت انسان

یادگیری زبان انگلیسی برای سلامتی نیز فواید بسیاری دارد. بر اساس مطالعه‌ای که در دانشگاه ادینبورگ انجام شده‌است، افرادی که به دو زبان یا بیشتر صحبت می‌کنند، به طور شگفت‌انگیزی توانایی‌های شناختی بهتری دارند و به این ترتیب روند پیر شدن مغز آن‌ها با سرعت کمتری اتفاق می‌افتد. همچنین یادگیری زبان می‌تواند زوال عقل را نیز به تاخیر بیندازد. پژوهشگرهای همین دانشگاه دریافته‌اند که شانس بهبود افراد دوزبانه از سکته مغزی حدودا دو برابر افرادی است که تنها به یک زبان صحبت می‌کنند.

مطالعات اخیر که توسط دکتر دانیلا پرانی، استاد روانشناسی دانشگاهی در میلان، انجام شده‌است، نشان داده‌است افرادی که به دو زبان یا بیشتر صحبت می‌کنند بیشتر از کسانی که فقط به یک زبان تسلط دارند از اثرات تخریبی بیماری آلزایمر جان سالم به در می‌برند. آلزایمر یک زوال روانی پیشرفته  است که به زوال عقل معروف است و می‌تواند به دلیل انحطاط مغز در سن میانسالی‌ یا پیری آغاز شود.

بنابراین، نتایج به دست آمده بیان حاکی از ان است که افراد دو زبانه ذهن قوی‌تر و کارآمدتری دارند. پس از  همین امروز یادگیری زبان جدید را شروع کنید. اگر نمی‌دانید برای یادگیری زبان چه زبانی را انتخاب کنید به آموزشگاه زبان هزاره سوم مراجعه نمایید و از مشاوره های ما استفاده نمایید.


تمامی حقوق این سایت متعلق به آموزشگاه زبان هزاره سوم می باشد. ©