سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
English
فارسی

معرفی کتاب Oxford Word Skills

خانه » معرفی کتاب » معرفی کتاب Oxford Word Skills
معرفی کتاب Oxford Word Skills

ناشر کتاب، انتشارات دانشگاه آکسفورد، در چند کلمه کتاب را اینگونه توصیف می کند: “کتابی سه سطحی، دسته بندی شده بر اساس موضوع که کلمات را در گرامر و محتوای مرتبط آموزش می دهد.”

این کتاب همانطور که گفته شده در سه سطح آموزشی شامل: ابتدایی، متوسط و پیشرفته طراحی و منتشر شده است. Oxford Word Skills  توسط Ruth Gairns  و Stuart Redman در ۲۵۶ صفحه نوشته شده است. این دو دارای سابقه ی درخشان نوشتن کتاب های True to life و Working with Words هستند که نشان دهنده توانایی منحصر به فرد آن ها در تولید محتوای مرتبط با کلمات است.

کتاب به گونه ای طراحی شده که توانایی یادگیری واژگان را در زبان آموزان تقویت و بهبود بخشد. کلمات به نحو کوتاه و واضح روشن سازی می شوند و موقعیت های تمرینی زیادی برای استفاده از کلمات در طول دروس ایجاد می شود. مهم ترین مولفه این کتاب ها آن است که اعتماد به نفس لازم برای استفاده کلمات را در شرایط های روزمره به زبان آموزان می دهد.

سطح ابتدایی این کتاب در ۸۰ درس طراحی شده تا گستره ی عظیمی از واژگان ضروری را در زمینه و موضوعات مختلف در اختیار زبان آموزان بگذارد. همچنین تمرینات اضافه و تعاملی موثر و کاربردی در لوح فشرده ی همراه کتاب تعبیه شده تا کیفیت و موفقیت آموزشی کتاب را هرچه بیشتر تضمین کند.

دروس کتاب دارای ساختاری بسیار ساده و کاربردی هستند به اینگونه که در ابتدا کلمات به دو روش جدول کلمات و معانی آنها به زبان ساده و یا متن یا گفتگو ارائه می شوند و پس از آن تمرینات ارائه می گردند. اما نکته ای که کتاب Oxford Word Skills  را از بقیه رقیبانش کاملا متفاوت می کند بخش هایی به نام Spotlight  است. این بخش با تحقیقات چند ساله ی بخش آموزش زبان دانشگاه آکسفورد به این کتاب اضافه شده و هدف آن آموزش نکات زبانی ظریفی است که به طور معمول توسط زبان آموزان نادیده گرفته می شود مانند معانی دوم و یا شدت مفهومی کلمات و یا معانی متفاوت در اصطلاحات.

در پایان هر بخش محتوایی، یک بخش با عنوان Review وجود دارد، که شامل تمرینات اضافه برای محکم شدن مفهوم کلمات در ذهن زبان آموزان  می باشد.


تمامی حقوق این سایت متعلق به آموزشگاه زبان هزاره سوم می باشد. ©